.
През 2006 г. на най-женския празник в годината – 8 март, Kaufland отваря врати за хилядите жители на града. Навлизането на веригата в България променя и стотиците съдби на бъдещите й служители, които тогава се присъединяват към международното семейство на най-голямата търговска верига у нас. Една от тях е тази на Силвия Моллова, която днес заема позицията на управител на хипермаркет Христо Смирненски – Пловдив. През 2013 г. Силвия, която тогава е едва на 18 години и току-що завършва средното си образование, избира за свой пръв работодател Kaufland. Привлечена е от възможността за гъвкаво работно време, което й помага да съчетава работата с графика в университета. Не след дълго обаче нейната отдаденост и упоритост биват забелязани и в следващите години тя умело трупа опит като ръководител на отдел и сектор.
Първият филиал на веригата в Пловдив има значителна роля в живота на Силвия, тъй като именно там се провежда обучението й за позицията, която заема днес. Към настоящия момент тя ръководи екип от близо 85 служители, а нейната задача е да ги сплоти така, че да работят заедно като добре смазан механизъм. „Да управляваш такъв брой от хора не е никак лесно. Нужно е преди всичко да мислим един за друг. Затова за мен е важно да работя с колеги, които умеят да контролират процесите в различните сектори, отдадени са и обичат работата си“, разказва Силвия.
Предизвикателствата занапред
Признава, че ежедневните предизвикателства са много, а сред тях е способността за взимане на решения и успешното им прилагане. Ключова за един управител, според Силвия, е грижата към всеки служител и създаването на добра работна атмосфера. „Всеки колега е важен и всеки един допринася за добрите резултати“, убедена е тя. От опита си Моллова е научила, че в основата на работата е доволният клиент, а усилията на целия екип са насочени към това той да бъде печелен ден след ден. „С годините както служителите, така и клиентите се променят. Истинско предизвикателство е да можеш да отговориш на очакванията им. Нужно е да бъдеш гъвкав“, казва тя.
Не просто работа, а страст
Силвия описва работата си като „преди всичко страст“. „През годините Kaufland като работодател е успял да ме провокира, развие, предразположи, обучи и тренира да бъда и да давам най-доброто от себе си. Горда съм, че зад мен стои една доказала се на пазара на труда компания, горда съм и от факта, че ми се доверява да управлявам един от филиалите й“, споделя с благодарност Моллова.
Вече 11 години Силвия избира Kaufland за свой работодател заради възможностите за среща с различни колеги от всички сфери и отдели на компанията. „За мен обменът на идеи, полезни практики и съвети винаги са от полза. Развиването на хората в компетентни кадри и устойчиви на пазара на труда е много важно“, разказва Силвия. Тя добавя, че всичко научено в компанията й е помогнало да придобие повече самочувствие и да бъде удовлетворена всеки ден. Вдъхновение й дават и каузите, към които Kaufland има интерес, времето за обучения и личностно развитие, многобройните придобивки за служители, културата на работа и на ръководене. Мотивират я и наградите, които най-голямата търговска верига в България ежегодно печели.