В Kaufland успехът има своите Лица

Със своя екип от близо 7000 човека, Kaufland България е един от най-големите работодатели в България. Успехът на компанията вече 17 години се дължи на доверието, което ни гласува българският потребител и усилията на нашите колеги. Колеги със суперсили, нестихваща мотивация и стремеж към профисионално и личностно развитие. Професионалисти, готови да споделят знания и победи. Лидери, които развиват бизнес средата и екипите си.

Вече 17 години ние от Kaufland България сме верен партньор на всеки наш български клиент, като му предлагаме качествени продукти на отлични цени и позитивно потребителско преживяване. Зад успеха ни стои нашият сплотен екип от близо 7000 човека, които ежедневно се грижат за удовлетвореността на клиентите. 

В динамични времена като днешните вярваме, че по-важно от всякога е да разчитаме един на друг. 

„Разчитайте на нас“ е призив от колегите ни към всички наши клиенти. С истинските си лица и своите най-силни лични и професионални качества те останаха на първа линия и ще продължат да бъдат на разположение за клиентите. 

„Разчитайте на нас“ е своеобразен апел, с който се обръщаме към нашите служители в знак на дълбока благодарност за тяхната всеотдайна работа, ангажираност и лоялност. 

„Разчитайте на нас“ е и обещанието ни, че дори в предизвикателни времена, като лидер в грижата за хората, ние ще останем верен партньор на българския клиент и силна подкрепа за всеки наш служител.  

Защото благодарение на доверието си един към друг вече 17 години сме заедно!

Колеги със суперсили

В Kaufland се научих да бъда борбена и упорита, да не се отказвам пред нищо

„Всички пътища водят към Снабдяване“ – това казват колегите на Велина за отдел Услуги, където работи тя като ръководител. Но това е самата истина и тя прекрасно го знае, затова е винаги усмихната, мотивирана, дейна, зареждаща.

От успешната работа на отдела й зависи много – оборудване, материали, подбор на фирми за различни дейности, с които да се осигурят нужните услуги и ресурси за всички звена и проекти в Kaufland България. Буквално.

7 години неуморно развитие в услуга на всички останали от екипа

Велина преминава през почти всички възможни позиции в Снабдяване, започвайки като младши търговец. Следват промени към търговец, после ръководител сектор, ръководител отдел Техническо закупуване, и сега е ръководител на отдел Услуги. Вярва, че в голямата международна компания Kaufland ще получи поле за изява и възможност както за професионално, така и за личностно развитие.

Оказва се, че интуицията й не я е подвела. Тя смята, че с опита, който е получила през всички тези различни позиции, е станала още по-креативна и изобретателна. Намира работата си в компанията за динамична, вдъхновяваща, зареждаща със сили да се справи с всяко предизвикателство. И тя го търси, за да може постоянно да подобрява себе си.

Суперсилата на Велина

„Комуникативна и социална, обичам да общувам с най-различни хора – от една страна с външни бизнес партньори, а от друга и с колегите. Но това, което много ми помага в работата, а и в живота, е че съм проницателна и това допринася за моята ефективност“ – така определя своите силни страни Велина. „Искам да докажа и сама на себе си, че няма нещо, с което не мога да се справя“, допълва тя.

Вярва, че е много отговорен, принципен и лоялен човек, което е валидно както към колегите й, така и към партньори и доставчици. Винаги е готова да продължи и да опита отново, в случай, че се сблъска с трудност и това е защото е упорита, амбициозна и целеустремена.  Желанието й да надгражда всичко постигнато до момента я мотивира още повече, вдъхновява я винаги да работи с още по-голям стремеж по новите проекти и предизвикателства.

Суперсилите на работодателя

Велина вярва, че компанията й дава един по-широк кръгозор и отваря нови хоризонти и възможности за развитие. Осигурява на служителите си среда, в която да се учат и усъвършенстват постоянно, стимулира ги да предизвикват себе си и да надскачат възможностите си. Само трябва да повярват в способностите си и да не се отказват пред малките пречки или провали.

Описва работата си като интригуваща. За нея всеки проект е вълнуващ по своему. И е ново предизвикателство, един вид изненада и нова възможност, която ти помага да не се поддаваш на рутината. „А това ме поддържа постоянно активна, тонизирана и позитивна.“, споделя Велина.

Много силен мотиватор в работата й са колегите, на които разчита изключително много и които правят ежедневието й такова, каквото е – интересно и динамично. Вдъхновява се и от положителната атмосфера и приятна среда, в която се намира. Дори и да има трудни моменти, заедно успяват да се справят с усмивка и взаимна подкрепа, така израстват като екип.

В името на клиента

Велина силно се надява, че подобрява живота на клиентите чрез постоянните усилия на хората от екипа й. Това е тяхна ежедневна задача и те влагат целия си ресурс и старание да я реализират в много аспекти. На практика осигуряват всякакъв тип услуги, за да функционират пълноценно всичките 63 филиала и логистичните бази на Kaufland България. Само някои от примерите са почистване, дезинфекция, монтажни дейности, снегопочистване, озеленяване, маркетингови услуги.

В работата им е ключът и свръзката между всички останали звена и отговорността им е бизнесът да не спира да функционира.


Колеги със суперсили

С мотивация и силен стремеж към знания, развитието в Kaufland е гарантирано

Лъчезар избира Kaufland като следваща стъпка в професионалното си развитие, заради възможността да трупа нови знания и опит, преминавайки през различни позиции и отдели в компанията. Той описва работата си като динамична и разнообразна. Част от любимите му задачи са проследяването на високото качество и свежест на продуктите, както и планирането и договарянето на асортимента в отдел Плодове и зеленчуци.

Удовлетвореността на Лъчо в Kaufland се определя от това, че ежедневно черпи знания, работи в сплотен екип от колеги със суперсили и може винаги да разчита на подкрепата на своя ръководител.

Как бе поставено началото

Кариерният му път в Kaufland започва през 2017, като стажант в отдел „Маркетинг“. Две години по-късно кандидатства за кариерната програма „Управители на бъдещето“, която включва 9 месеца работа в Търговска дирекция, отдел „Плодове и Зеленчуци“ и 3 месеца работа във филиал, където в рамките на обучителния си план преминава през различни позиции в два от хипермаркетите на компанията.

Защо избира Kaufland

От първия си престой в Kaufland България Лъчезар остава изключително доволен, но се връща в Нидерландия, където завършва висшето си образование. По-късно попада на възможността да продължи кариерното си развитие в компанията включвайки се в кариерната програма Управители на бъдещето в Търговска дирекция и веднага се възползва от този шанс. А защо го прави?

На първо място, програмата предлага развитие чрез преминаване през различни дирекции и позиции, което е чудесна възможност за придобиване на по-пълен поглед върху бизнеса на компанията и процесите в него. „Тази разширена перспектива за мен е ключов елемент в развиване на цялостна компетентност“, споделя Лъчезар. От друга страна, програмата е насочена към младежи и хора, които търсят своето кариерно развитие в голяма интернационална компания, в сектора на модерната търговия и бързо-оборотните стоки, което също е привлекателен мотив за него. Той търси динамика и я намира в Kaufland.

Суперсилата на Лъчо

Не са една и две, готов е да изброи дълъг списък с нови знания и умения, които компанията му е дала възможност да развие: работа в екип, комуникативни умения, управление на времето и успешно приоритизиране на задачите, самоинициативност.

Рядко се застоява  в зоната си на комфорт и изпитва готовност да се захване с дейности от всякакъв характер, дори да са напълно непознати за него. Посреща предизвикателствата с ентусиазъм и с ясната мисъл, че чрез всяка нова задача се предоставят нови хоризонти и възможности за научаване на нещо ново.

Суперсилите на работодателя

За Лъчезар Kaufland е една огромна и добре подредена организация, която дава сигурност и много възможности на своите служители. Помага им да се развиват както кариерно, така и личностно, започвайки от комуникацията с различен тип хора и завършвайки с това, че окуражава израстване в множество аспекти.

„Целите са ми да достигна максималния си потенциал и да бъда един добър пример за останалите, а компанията ми дава шанса да го направя.“, споделя Лъчо.

Силен мотив за него е и лидерската позиция на компанията на пазара и стремежът й да я запази, като непрестанно търси подобрение и растеж.

Качество за клиента

Много голяма част от енергията и времето си Лъчезар инвестира в това да предостави на клиентите на Kaufland България това, на което те най-много държат – високо качество и свежест на продуктите.

„В началото не го осъзнавах, но след периода, прекаран в наш хипермаркет, разбрах колко високо се приоритизират качеството, свежестта и достъпните цени на плодовете и зеленчуците за нашите клиенти. Откакто разбрах колко важни са тези фактори за потребителите ни, посвещавам много от силите и енергията си на това те да могат всеки ден да ги откриват при нас.“


Колеги със суперсили

Как зад големия успех стои голям екип и каква е мисията на Виктория Бойчева в тази формула

Виктория Бойчева е Старши специалист Маркетинг. Тя се чувства на правилното място за работа и точно на мястото си в него, защото знае, че ролята й е ключова, а за нея са необходими специфични професионални умения. Това я прави горда със собствените й постижения, но най-вече щастлива, че е част от един страхотен и доказано ефективен маркетинг екип.

Виктория Бойчева е Старши специалист в отдела, където ежедневната динамика е определяща, а тя самата в голяма степен прави възможно плавното функциониране на екипа.

Маркетинг като кауза / „Скритият коз“ на маркетинга

Виктория избира работодателя си. Без да чака обява за специална позиция, тя изпраща мотивационно писмо на имейл адреса, който намира на сайта на Kaufland България и скоро с нея се свързват от компанията. „Kaufland беше сред фаворите ми, oще след завръщането ми от Виена, където завърших своето обучение. Kaufland отговаряше на всички мои изисквания за работодател – немска компания с дълга история, надежден и сигурен работодател с възможност за кариерно развитие“, разказва Вики.

Започва работата си в Kaufland България като асистент в отдел Маркетинг. След около година тя вече има възможност да се заеме с планиране и координация на маркетинг активностите. Днес може с увереност да каже, че координира всички вътрешни процеси и проекти в отдела, както и такива, които са общи с други отдели на компанията, защото тя е свръзката и организаторът на плавното им и навременно протичане. Приема работата си като мисия да е в полза на колегите си и с добрите си организаторски качества и умения да улеснява работата им, да е тяхното „тайно оръжие“.

Как компанията те променя и ти нея

Описва работата си в Kaufland като разнообразна и даваща постоянни възможности за учене на нови неща. „Имам добри учители и примери в лицето на прекия ми ръководител и всички колеги, с които работя в ежедневието си. Научих се да се адаптирам към моментната ситуация и да приемем всяка нова задача с усмивка.“, разказва Вики.

Тя е категорична, че работата й в компанията е променила начина й на мислене – като професионалист и човек. Разбира, че за да се постигне нещо голямо, зад него трябва да стои един голям отбор и никога само една личност.

Определя ежедневната си работа като доста забавна, специфична, с много вътрешен дизайнерски жаргон и термини от креативно смесени немско-български думи и съкращения. Научила се е само с поглед да разбира колегите си, когато имат нужда от помощ. И винаги първа им я предлага.
 

 

Суперсилата на Вики

„Обичам момента, когато видя, че всички поставени задачи за деня са изпълнени, това ми доставя удовлетвореност.“, споделя Вики. А за да се случи това, тя умело е използвала своите супер професионални умения, подсилени от супер скорост, супер проницателност и супер комуникативни качества.

Целта й е да продължава да се развива и с уменията си да допринася за успехите на екипа и компанията. Осъзнава, че има много важна роля да подобрява и улеснява дейностите на колегите си в Kaufland, така че тяхната работа да тече лесно. Има усет кога и как да се намеси и го прави точно навреме и с висок професионализъм.

Суперсилите на работодателя

„Сигурност, спокойствие и защита.“ – това е формулировката на Виктория за компанията, в която работи. За нея не е шаблон изразът „втори дом“ и го използва по отношение на Kaufland, защото усеща закрила, стабилност и надежда, която компанията й дава за бъдещето. Както и поле за изява и насърчение да се развива и придобива нови умения.

Предстоящото, новото, утрешният ден са обещанията, за които знае, че си заслужава всяка сутрин да започва деня с дълъг и интересен списък от задачи. А страхотният екип от професионалисти я мотивира да ги изпълни с лекота.


Запознай се със суперсилите на нашите колеги от Логистичния център на Kaufland България

В нашата компания работят истински професионалисти в сферата на логистиката. Те намират професионална реализация, отлични условия за работа, редица социални придобивки и възможност за развитие в една от основните структури на Kaufland – Логистичния център, разположен в с. Стряма, Пловдив. Това е най-големият логистичен център в ритейл сектора в България. Сплотен екип от над 500 колеги, които работят в Централния ни склад, се грижат за перфектната логистика на компанията, за безупречната свежест и качество на стоките и за това продуктите винаги да достигат навреме във всички 65 хипермаркета на компанията, разположени в 35 града в страната.


Колеги със суперсили

Увереност, решителност и упоритост: формулата за успех на Шенер

Работата в екип и добрият тон на комуникация са единственият път към постигане на качество и продуктивност. В това е твърдо убеден Шенер Рамадан – един от над 500-те служители, които работят в Логистичния център на Kaufland край гр. Пловдив.

Кариерният път

Шенер е един от хората, които най-добре познават компанията, защото е част от екипа на Централен склад на Kaufland от 11 години. През тези години логистичната дейност на Kaufland и кариерата на Шенер буквално порастват заедно. През годините Централен склад на Kaufland постепенно разширява дейността си, внедрява иновации, модернизира голяма част от своите процеси, а през 2019 година с откриването на втората си база, се превръща в най-големия логистичен център в ритейл сектора в България, който прилага практики на световно ниво.

Не по-малко успешни в професионален план са и тези 11 години за Шенер – той започва работа в компанията като сътрудник „Обработване на документи“. „Разбрах за свободната позиция от приятел, който ми препоръча Kaufland. Избрах компанията, защото нейните принципи съвпадаха с моите”, разказва Шенер. По-късно той се преквалифицира като координатор „Складови наличности“, а понастоящем е ръководител смяна на отдел „Храни“.

Работата като отговорност, но и като удоволствие

В качеството си на ръководител смяна Шенер има немалко отговорности. Той следи за безпроблемното преминаване на работната смяна, а основна цел за него и екипа му е да изпълняват 100% и навреме всички заявени от хипермаркетите поръчки, така че разнообразният асортимент от продукти да достига навреме до клиентите. „Не спираме да подобряваме качеството на комисионираните палети“, споделя Шенер.

Благодарение на сплотения екип, за Шенер работата носи и много усмивки и забавни моменти. „Имаше поредица от натоварени дни. Проведох инструктаж пред 80 колеги, никой не ме прекъсна и накрая, когато попитах дали някой иска да каже нещо преди да стартираме смяната, един от служители каза, че всичко е ясно, единственото, което не може да си обясни, е защо съм сложил блузата си наобратно“.

Екипната работа

Шенер споделя, че 11-те години в Kaufland са му дали много. „Комуникативност, упоритост, откритост, увереност. Всичко това развих и надградих като умения в Kaufland. В динамичното ни работно ежедневие се налага да сме в постоянна и тясна връзка с всички отдели и звена в Централен склад и да работим заедно в една мултикултурна среда. Тук работят колеги от различни етноси, култури и възрастови групи. Kaufland ме научи, че всичко се постига, ако работим заедно в екип и се подкрепяме“, разказва Шенер.

Суперсилата на Шенер

Несъмнено най-голямата суперсила на Шенер е впечатляващата му решителност, придобита в компанията през годините и необходима за ролята, която той заема в момента. „В логистиката работим с големи обеми в кратки срокове, затова спокойствието и решителността ми помагат да взимам адекватни решения, които са полезни за екипа и компанията“, казва той. Но не пропуска да спомене и че е отборен играч, а за да си такъв, трябва да си на първо място искрен с колегите си. „Върша работата си със страст и искам да бъда пример за колегите си“.

Суперсилите на работодателя

Шенер споделя, че също като неговите колеги, той се чувства сигурен на работното си място в Kaufland, а това му носи увереност. Особено силно е усетил тази сигурност у Kaufland в COVID-19 кризата. „Компанията прояви изключителна отговорност по време на пандемията и инвестира в нашето здраве и спокойствие.. Аз лично се чувствам в безопасност на работното си място“. Оценява високо и семинарите, обученията и достъпната информация, защото всички тези възможности му позволяват да продължава да се развива.

Следващата цел

За отговора на въпроса какво би му донесло удовлетворение на работното място, Шенер има лесна философия: „Искам да бъда полезен на екипа си и на Kaufland и да продължавам да върша работата си успешно, както досега. Искам да запазя емоционалната връзка и привързаност към компанията и вярвам, че с упоритост всичко се постига. Тук няма ограничения и рано или късно компанията възнаграждава подобаващо и отдава признание на добрите и отдадени служители“.


Колеги със суперсили

Старанието да си най-добрата версия на себе си означава да си полезен и на екипа

Той се чувства точно на място в работата, която върши и смята, че е един от най-добрите на тази позиция. Това го кара да се гордее със собствените си качества и постижения, но и да поеме отговорността да помага на колегите си и да им дава пример и съвети.

Марио Иванов работи като комисионер в Централния склад на Kaufland България в Стряма. Ежедневното движение и динамиката са двигателите на неговия работен ритъм.

4 години на правилното място

Марио е сигурен, че първата му и настояща позиция в компанията е най-подходящата за него и сега. Преди близо четири години негов приятел и настоящ колега го въвежда в света на Kaufland България и той му е благодарен за тази възможност. Тогава е студент и работното време на смени му е изключително удобно да съчетава ученето със служебните си задължения. А темпото на работния му ден го кара да е винаги във форма и го определя като „любимо за преодоляване предизвикателство“. „Избрах между други позиции точно тази, защото тя е динамична и не те оставя да се задържиш на едно място“, споделя Марио.

Суперсилата на Марио

„Бързина, издръжливост, упоритост и преди всичко нестихващ ентусиазъм“ – с увереност описва себе си Марио.

В екип от близо 200 души всички се познават и си помагат и именно отборната работа развива в него нови умения. Постепенно се научава на силна организация на работния процес,  дисциплина,  точно спазване на срокове,  лесна комуникация с всички. „Kaufland ме научи, че всичко се постига, ако работим заедно в екип и се подкрепяме“ е неговото допълнение.

Суперсилите на работодателя

„Изключителна точност, коректност, последователност“, описва Марио отношението на компанията към него и всички колеги. Впечатлен е от това, че уговореното и обещаното се изпълнява и ръководителите държат неизменно на думата си.

В името на клиента

Макар да имаме различни занимания и отговорности, целта на всички ни в Kaufland е еднаква. Работим така, че всичко от асортимента да го има навреме налично в магазините, да е с най-доброто качество и потребителите ни да са винаги доволни.


Колеги със суперсили

Непрекъснатото развитие е възможно

Как седем години в Kaufland България могат да са изключително динамични и да са една непрекъсната промяна към развитие, защо е важно да познаваш логистиката и какво научаваш в тази сфера, каква е заветната цел в края на деня – за всичко това разказва Стоян Желязков, координатор в отдел „Логистика“ на Kaufland България.

Преди и сега

Стоян е сигурен, че неговият отдел е един от най-интересните в компанията, в който можеш да научиш всички процеси в Kaufland България. Предизвикателно е, но е добра стъпка по пътя на развитието му. „Ако искаш да растеш, трябва да си бил част от нашия отдел“, споделя той.

Започнал е работа като комисионер, след което отговаря за „Прием стоки“ и администриране  в Централен склад, продължава кариерното си развитие като координатор и организатор „Складови наличности“, а отскоро има нова и изключително отговорна роля: повишен е в ръководител смяна „Свежи храни“. Стоян е уверен, че промяната означава  развитие и не спира да го търси, защото е „интересно, комплексно, предизвикателно“ и може да научи различни процеси, важни за бизнеса.

Суперсилата на Стоян

Всеки ден да учи нещо ново и никога да не спира да се развива са мотивите на Стоян да търси непрекъснато подобрение и развитие на своя опит. Несъмнено обаче сред неговите най-силни качества е способността му бързо да се адаптира към всяка нова ситуация и към динамиката на този сектор.

„В Kaufland се научих да изпипвам всички детайли и да се адаптирам светкавично към промените. Благодарение на високите стандарти, които компанията налага и на сплотения и трудолюбив екип от колеги разбрах какво е истински професионализъм“. Гордее се, че е постигнал много в организацията на хора и процеси и това е част от неговото израстване.

Суперсилите на работодателя

Стоян споделя, че отношението на ръководителите към екипите е неговият мотив да иска да се развива и да се чувства в сигурна среда. Може винаги да разчита на тяхната обратна връзка, подкрепа, коректност и точност.

В името на клиента

Стоян вярва, че отличният екип от служители в магазините са скритото оръжие на Kaufland България. Да следва отблизо нуждите на нашите клиенти с най-доброто качество на всички продукти е мисия на компанията, която Стоян вярва, че се осъществява именно там – където е срещата с клиентите. Неговата лична цел е да осигури безпроблемно и винаги навременно пристигане на всички артикули в хипермаркетите, където колегите отлично знаят как да им ги предложат.


Колеги със суперсили

Значението на думата „Благодаря“

„Благодаря“ е дума, която чуваме всеки ден. В магазина. По телефона. В края на имейл със служебна кореспонденция. Превърнала се е в минимална форма за учтивост, в дума, за чийто смисъл рядко се замисляме в ежедневието си.

Но за Стефан Стоянов тя означава много. „Благодаря“ е признание за добре свършената работа. Това е най-голямата мотивация на Стефан да работи усърдно и отдадено в централния склад на Kaufland България, където е неговото работно място. „Благодаря“ е дума, която Стефан чува редовно от своите ръководители и която му носи удовлетворение.

Сигурна работа

Стефан започва работа в Логистичния център на Kaufland преди 3 години като комисионер. Научава за свободната позиция от негови приятели и познати, които препоръчват мястото. Преди това е работил 5 години като част от екипа на почистваща фирма.

„На старото ми работно място ми липсваше сигурност. Затова да се чувствам спокоен и сигурен на работното си място беше основното ми изискване, когато започнах да си търся нова работа“, споделя Стефан. И добавя, че работата в Централен склад напълно е отговорила на неговите очаквания. „Чувствам се добре, работата ми харесва и имам пълно доверие на работодателя си“.

Да храниш цяла България

Така Стефан накратко описва какво за него означава работата му като комисионер. Всеки ден в Централния склад на Kaufland България влизат над 300 камиона със стока, а годишно излизат повече от 1 милион палета с хранителни и нехранителни продукти, комисионирани от екипа комисионери на логистичната база, от който е част и Стефан.

След като бъдат комисионирани, палетата потеглят от базата, стигат до 63-те хипермаркета на Kaufland на територията на цялата страна, а оттам достигат до домовете на 6 милиона българи, които месечно пазаруват в Kaufland. Именно затова Стефан споделя гордостта си да бъде част от екипа на най-голямата търговска верига, която предоставя хранителни продукти на почти цяла България.

Суперсилата на Стефан

Стефан определя себе си като добър човек, който от малък се е научил да бъде учтив с хората и да носи отговорност. Затова споделя, че неговата упоритост е формулата му за добре свършена работа, а неговата усърдност на работното място е достойна за възхищение.

Суперсилите на работодателя

„Тук се научих да работя в екип и с много хора. С колегите се разбираме чудесно“, разказва Стефан. Наред със сигурността, която Kaufland му дава, Стефан оценява високо и възможността да не спира да се учи в компанията. „В първите една, две седмици след като започнах работа тук, се притеснявах дали ще се справя и дали ръководителите ми ще са доволни от мен. Но с времето всичко си дойде на мястото. Сега всеки път, когато ръководителят ми ми каже „Благодаря“, се чувствам щастлив и ценен.

Балансът работа – лично време

Стефан оценява и възможността да има достатъчно лично време за себе си и хобитата. А неговата най-голяма страст е футболът. „От малък съм голям привърженик на футболния отбор „Ботев“ – всички в семейството сме фенове. Дори съм тренирал в отбора. Мечтата ми беше да се занимавам професионално с футбол, но се отказах заради травма. Но пък съм щастлив, че след работа имам достатъчно време да гледам мачове и да играя с приятели“.

На въпрос какво иска да постигне на работното си място, Стефан отговаря скромно:: „Сигурен съм, че ако има по-висока и подходяща за мен позиция, ръководителите ми ще ме насочат към нея. Имам им пълно доверие“.


Колеги със суперсили

Мечтаният екип не се описва, а се преживява

„Ако някой иска да разбере какво е да работиш в най-добрия екип, нека се чувства поканен да се присъедини към нас“, казва Евгени Иванов, управител на един от хипермаркетите на Kaufland в гр. Пловдив. От думите му веднага разбираме, че Евгени е екипен играч и вдъхновяващ лидер за своите колеги.

Как започва всичко

Евгени стартира кариерата си в Kaufland преди 10 години като служител на непълен работен ден. Негов приятел му препоръчва компанията като място, в което имаш възможност да работиш гъвкаво и да съчетаваш работа и задълженията в университета. За едно десетилетие Евгени сменя няколко позиции: от непълно работно време преминава на пълно, после е назначен за ръководител на отдел. Следващата голяма стъпка е ръководител на сектор, а днес Евгени успешно управлява хипермаркет на Kaufland и екип от близо 100 човека.

Отборната игра

Как започва един работен ден на Евгени? Той си има свой ритуал, към който винаги се придържа. „В началото на работния ден задължително минавам, за да се видя лично с всички колеги, които са на работа“. От думите му разбираме, че личното отношение и уважението към всеки един колега са принципите, на които Евгени се стреми никога да не изневерява, що се отнася до управлението на екипа. Може би точно затова той успява да постига високи резултати и заедно с екипа му да предоставят на клиентите безупречно отношение и обслужване.

Любимите ежедневни работни занимания на Евгени също са свързани с управлението на екипа му: „Най-много обичам да давам на колегите обратна връзка за добре свършената от тях работа и да ги поощрявам. Най-важно е да цениш работата на всеки и да не забравяш да го показваш“, разказва Евгени.

Суперсилата на Евгени: Вдъхновяващото лидерство

Разбира се, като на всяко работно място, и тук Евгени се среща с редица предизвикателства, но многото години опит са го научили как успешно да се справя с тях. „Не обичам паниката и хаотично взетите решения, затова независимо каква е ситуацията, запазвам самообладание, обсъждам казуса с колегите и заедно намираме най-доброто решение“, споделя той.

Именно защото Евгени показва, че мнението на неговите колеги е ценно и има значение при вземането на важни решения, той засвидетелства уважение към своя екип и се превръща във вдъхновяващ лидер за тях.

Суперсилите на работодателя

„Всички професионални умения, които имам, съм придобил благодарение на опита и многото обучения, през които съм преминал в Kaufland, провеждани от колеги, от преки ръководители и от външни за компанията експерти”, разказва Евгени.

На въпрос защо Kaufland е добро място за работа, отговорът му е категоричен: „Компанията е сигурен и гъвкав работодател, който изгражда добри трудови навици и дава разнообразни възможности за развитие. За мен това е най-важното“

Следващата цел

„Само времето ще покаже как ще продължа професионалния си път оттук нататък“, казва Евгени. „Целта ми е аз и колегите ми да продължим да се развиваме като личности и като професионалисти – да ставаме все по-добри в това, което правим. Всъщност да бъдем най-добрите“.


Колеги със суперсили

Да обслужваш клиентите винаги с усмивка

“Приключение“. Така описва работата си един любител на приключенията на име Венцислав Стоилов. Преди 5 години той започва да търси динамична работа и я открива в един от хипермаркетите на Kaufland България. За свободната позиция научава от служител на компанията, който му разказва за предимствата на работодателя и на този тип работа. Венци се доверява на препоръката на своя познат и съвсем скоро се присъединява към екипа на търговската верига.

„Наред с динамиката, исках да намеря и сигурна работа и възможности да се развивам“, споделя Венци, връщайки се назад в спомените си преди 5 години.

5 години по-късно

Интуицията на Венци не го подвежда и 5 години по-късно той все още е част от екипа на Kaufland. Сменя последователно няколко позиции, които му позволяват да усвои ценни качества и да научи повече за редица дейности в един хипермаркет. Работи като служител на „Каси“, на „Информация“ и на „Прием стоки“, а този цветен професионален опит му дава още една възможност: да натрупа добри познания относно нуждите на клиентите.

Какво искат клиентите?

Отговорът на този въпрос никога не е еднозначен, но ако искаш да си вършиш работата добре, когато се развиваш в търговията, има няколко неписани правила“, обяснява Венци. На първо място за него важен е личният стремеж – да искаш да извършиш качествено и ефективно поетите ангажименти на работното място и преди всичко да предоставиш отлично обслужване на клиентите.

„Всеки клиент очаква от служителите любезно и качествено обслужване. Аз лично се стремя винаги да посрещам и отговарям на въпросите на клиентите с усмивка и желание, отделям им нужното време, за да им съдействам, искам те да се чувстват доволни, когато идват да пазаруват в Kaufland“, разказва още Венци.

Суперсилата на Венци: Усмихнат и винаги любезен

Венци споделя още, че това, което обича повече от работата си, е да върши работата си качествено и ефективно. Описва себе си като любезен и усмихнат човек със силни организационни умения, дисциплина и търпение. Напълно убеден е, че именно това са основните качества, които един човек трябва да притежава, ако иска да се развива в сектора за модерна търговия.

Този микс от качества го прави ценна опора и за екипа му. Сам разкрива кой е основният му стимул да подхожда всеотдайно към работата: „Мотивират ме както доволните клиенти, така и постигането на добри резултати във всеки аспект на моята работа“.

Суперсилите на работодателя

Преди 5 години Венци избира Kaufland, защото компанията е един от най-сигурните работодатели в страната. Като част от екипа на веригата той придобива ценни умения. „Работата в Kaufland ме научи на организираност, дисциплина, търпение – точно този микс от качества, който смятам за най-силната си страна в момента“, споделя той.

Нещо повече – Венци смята, че в Kaufland променя начина си на мислене в положителна посока, като има възможността да добави стойност към ежедневието на клиентите на веригата благодарение на широката си усмивка и стремежа си към качествено обслужване.

Следващата цел

Основна ценност за Венци е вътрешното усещане, че върви напред, че сам надскача себе си и като професионалист, и като човек. Своята цел за бъдещето той формулира кратко и ясно: „Искам да се развивам личностно и кариерно независимо от длъжностите“.

Да се развива постоянно и да продължава да бъде верен партньор на своите служители и клиенти е сред основните приоритети и на Kaufland България.


Колеги със суперсили

Да градиш доверие с усмивка и позитивно отношение

Как работата в хипермаркет само за едни коледни празници се превръща в 6-годишна кариера, как се изгражда колектив, който винаги е на разположение за клиента и кои са най-забавните моменти в работата в хипермаркет? Всичко това разказва Станислава Ефремова, която е част от екипа на Kaufland България.

6 години по-рано

Преди 6 години Станислава работи в сладкарница, част от мрежата с партньори в следкасова зона на обекта на Kaufland в жк „Банишора“. В традиционно натоварените коледни и новогодишни празници тогавашният управител на хипермаркета предлага на Станислава възможността да подкрепи работата в хипермаркета. Тя приема, естеството на работа й допада, а управителят й предлага възможността да остане и да се развива в компанията за постоянно. „Въпреки че започнах работа в Kaufland малко на шега, възприех като възможност за развитие шанса да бъда част от екипа на международна компания“, споделя Станислава.

Кариерният път

Станислава преминава през редица позиции, сред които са касиер, служител на информация и ръководител отдел и работи в Трезора. От 4 месеца изпълнява длъжността ръководител отдел „Каси“ и дежурен управител – отговорна, но и много интересна позиция.

Динамичната рутина

Станислава описва работния си ден като изключително динамичен. Тя се шегува, споделяйки, че в него има само една константна величина: сутрешното кафе. „Никога не тръгвам за работа, без да съм си изпила кафето. Оттам насетне денят е непредсказуем: всеки ден се случва нещо ново и интересно“.

Като дежурен управител всеки ден Станислава следи за изрядното състояние на хипермаркета и перфектното обслужване на клиентите. Нейното любимо работно занимание е в края на деня да направи отчет и анализ на постигнатото през деня и да дефинира приоритетите си за следващия ден.

Отговорна е за работата на екип от над 30 човека, но споделя, че работата с тях е удоволствие. Неслучайно колегите й я наричат Съни – „слънчева“, защото е успяла да спечели доверието им с усмивка, подкрепа и позитивно отношение. „С екипа ми си имаме пълно доверие един на друг, те са перфектно обучени, знаят добре какви са задълженията им и всички заедно работим за постигане на най-добрите резултати“.

Суперсилата на Съни: Светкавично маркиране

Въпреки че днес отговорностите й не включват работа на каса, Съни споделя, че именно като служител на каса се е чувствала най-уверена. „Там съм най-сигурна в себе си – знам, че сканирам продуктите много бързо и се справям безупречно. Но аз обичам да излизам от зоната си на комфорт, защото другите ми задължения ме учат на нови неща“, споделя тя. Именно останалите й отговорности и интензивната комуникация с хора променят начина й на мислене и й дават ценни качества. „Тук се научих да бъда по-търпелива и по-спокойна, да изслушвам хората и да влизам в техните обувки“.

Суперсилите на работодателя

„Аз съм живият пример за кариерното развитие, което Kaufland, като работодател, дава на служителите си“, казва Станислава. „Но за да се развиваш в професията си, е нужно и старание от страна на служителя. Kaufland оценява подобаващо именно будните хора, у които личи проактивност и стремеж за професионално израстване“, разказва още тя. 

Като ръководител, Съни най-добре знае какво търсят хората, когато избират работа. „Наред с доброто възнаграждение е важна и коректността на един работодател. Колегите в компанията са доволни, защото тук всяка тяхна минута работа се заплаща и получават възнаграждението си в деня, в който работодателят е обещал. Това дава сигурност и ти позволява да си вършиш спокойно работата“.

Забавните моменти

Като най-забавна Станислава описва работата си на Информация. Споделя, че там се правят най-много грешки, но те са невинни, а понякога успяват да развеселят и самите клиенти. Разказва една такава случка: „Беше по време на великденските празници, когато в хипермаркета традиционно е много натоварено. Трябваше да чета актуалните промоции по радиото. Когато приключих, вместо „Весели великденски празници“ пожелах „Весели коледни празници“. Много клиенти осъзнаха грешката и се засмяха“.

Следващата цел

Станислава споделя, че има още много да учи в настоящата си позиция, но не изключва вероятността след няколко години да се види и като управител на хипермаркет. Вярва, че първата стъпка от успеха е в дефинирането на ясна цел. „Първият път, когато кандидатствах счетоводство в университета, не ме приеха. Но много исках да следвам и тогава не се отказах. След няколко години опитах отново и успешно завърших счетоводство“, разказва тя и приключва разговора ни с думите: 

„Да си поставиш ясна цел и да я преследваш докрай е това, което те води напред“.


Колеги със суперсили

Любослав Георгиев и нестихващото желание да помагаш на клиента

Като малки вероятно често са ни питали „Какъв ще станеш, когато пораснеш?“ Истината е, че повечето деца не осъзнават каква точно искат да е професията им, а създават проекция на емоцията и усещането да се грижат и да помагат на останалите.

Такова е призванието на служителите в хипермаркета, които всеки ден се усмихват на клиентите и се стараят да направят пазаруването им не просто задължение, а позитивно и приятно преживяване. Когато ги попитате какво им харесва в работата им, отговорят еднозначно: „Това, че мога да помагам на хората“. 

Кой е Любослав Георгиев?

Любослав Георгиев е служител „Стоки“, в хипермаркета на Kaufland в Студентски град, София. Срещаме го още с влизането ни в обекта. Докато наблюдаваме как зарежда бара с малини и боровинки, се досещаме, че вероятно добрата подредба на свежите плодове и зеленчуци е негово дело.

Любослав е на 21 години и работи в търговската верига от 4 години. Това е първото му работно място. Започва работа в компанията още на 18 години в родния си град Монтана. Когато решава да се премести в столицата, за да учи програмиране, от Kaufland му дават възможност да продължи работата си в компанията в обекта на веригата в Студентски град, където да бъде близо до новия си дом. „За една седмица документите ми бяха готови и бях преместен“, разказва Любослав. 

Като служител „Стоки“ той отговаря за зареждането и подреждането на продуктите в хипермаркета. Те пристигат рано сутрин към 5:30. Неговата работа е особено важна, защото, когато хипермаркетът отвори врати в 7:00 ч., всичко трябва да е свежо и заредено за клиентите. През целия си работен ден Любо следи наличността на продуктите, тяхната свежест и качество и се грижи за това клиентите винаги да могат да намерят на регалите това, от което имат нужда. Любо най-много харесва работата си в сектор „Плодове и зеленчуци“. Именно там е започнал кариерата си в Kaufland в Монтана.

Работа и образование – мисията възможна

Любослав успява да сбъдне мечтата си да учи програмиране в столицата. Работата му в Kaufland не пречи на образованието му, напротив – помага му, защото му дава сигурност и спокойствие.

Благодарение на възможностите за гъвкаво работно време, той организира смените си така, че да може да посещава всички лекции. Не пропуска и спорта, който е задължителна част от начина му на живот. „Възползвам се от картата за спорт, която компанията ми осигурява наред с другите социални придобивки, като допълнително здравно осигуряване, ваучери за храна и профилактични прегледи. Харесват ми условията, които получавам в компанията“.

Суперсилата на Любо: нестихващо желание да помага на клиента

Любимото занимание на Любослав по време на работния ден е комуникацията с клиента. „Обичам да помагам на клиентите и това ми доставя голямо удоволствие. Винаги, когато видя, че имат нужда от някакво съдействие, ги заговарям, питам ги как мога да им помогна и се стремя да ги обслужа качествено. Често им препоръчвам и различни продукти. Виждам, че те оценяват това, но най-много ме радва фактът, че си тръгват доволни“, споделя Любослав.

Суперсилите на работодателя

Любо споделя още, че наред с отличните условия на работа, обширния пакет от социални придобивки и гъвкавото работно време, Kaufland предлага и възможности за развитие. „Най-много ми харесва това, че мога да изградя кариера тук“. Разказва, че компанията е школа за развитие на лични качества, а той е поредното доказателство за това. „Откакто работя тук, станах по-уверен в себе си, по-търпелив и отговорен, а това са ценни качества, които ми помагат не само в професията, но и в живота“. 

Не на последно място, Любо споделя, че неговата най-голяма мотивация да продължава да работи в компанията е сплотеният екип, който Kaufland е изградил. „Тук работят млади и позитивни хора, с които е удоволствие да работиш. Всеки ден с тях е динамичен, забавен и пълноценен“.

Следващата цел

А каква е целта на Любо оттук нататък? “Надявам се с екипа ми да продължим да си имаме доверие и да бъдем единни, както досега.  Целта ми е да продължавам да помагам на хората, които пазаруват тук“.


Колеги със суперсили

Усетът за ред и клиентско обслужване на Антоанета Христова

Има два типа хора – хора, които обичат креативния хаос и хора, които са любители на безупречния ред. Антоанета Христова е от втория тип. 

Тя е един от служителите в хипермаркета на Kaufland в кв. Крива река, София, които всеки ден застават зад свежата витрина с продукти и бързо и с усмивка обслужват клиентите.

Как започва всичко?

Антоанета работи в Kaufland от 1 година. Преди това, в продължение на 10 години, се е развивала като готвач. Основната причина за рязката смяна в професионалния й път са двете й прекрасни деца. Антоанета започва да търси работа, която ще й позволява да им отделя повече време. „Когато постъпвах в Kaufland, управителите ме попитаха каква позиция искам да заема. Не знаех каква е спецификата на работа и на произволен принцип тогава избрах свежата витрина. Впоследствие позицията и естеството на работа ми харесаха“, разказва тя.

Сигурна работа и време за семейството

„В Kaufland работното време е гъвкаво. Ръководителите ни се съобразяват с личните ни ангажименти, а с колегите се стиковаме добре по отношение на работния график. Така мога да прекарвам повече време със семейството си“, споделя Антоанета, за която първи приоритет е да се посвети на пълноценното отглеждане на своите деца, като същевременно получава възможност да работи и да се чувства значима в работата си.

Отношение към хората

Грижовността и стремежът да помага на хората проличават веднага у Антоанета. Нейната наслада от комуникацията й с хора се забелязва на мига. Тя посреща с широка усмивка всеки клиент на свежата витрина. Не само консултира клиентите относно избора им на продукти, а приятелски се поздравява с голяма част от тях.

„Истината е, че с много от клиентите се познаваме, защото често пазаруват при нас. В хипермаркета идват възрастни хора, които имат нужда някой просто да ги попита как се чувстват и да им каже две мили думи. Обичам да общувам с тях – водим приятелски разговори и се чувствам удовлетворена, когато те си тръгнат с усмивка. По-младите клиенти имат други нужди – тяхното ежедневие е по-забързано“, разказва тя.

Суперсилите на Тони: безупречен ред

Тони се определя като естет по природа. Доказателството за това нейно качество е видът на работното й място. По думите на Тони това е свежата витрина с месо, наредена като „по конец“,. „Подреждам много бързо витрината, за да бъде винаги безупречна за клиентите“, споделя тя.

Суперсилата на работодателя

Питаме Антоанета защо смята, че Kaufland е добър работодател. Наред с възможността за гъвкаво работно време, тя споделя и други причини: „Kaufland е работодател, който застава зад служителите си и е коректен – всичко се случва точно така, както компанията е обещала. Това е много важно за мен. Когато бях по-млада и стартирах кариерата си, тези неща не ми правеха толкова голямо впечатление, но сега го оценявам. Търся сигурно работно място и го намирам в Kaufland”. 

Всяка сутрин Тони става, пие набързо кафе, прави закуска за децата си и отива на работа с желание, където я посреща сплотеният екип, от който е част. „С колегите се разбираме добре и всеки ден е забавен – редовно се шегуваме и си разказваме забавни истории. Имаме си вътрешнозаводски хумор“.

Какви са плановете на Тони занапред?

„Чувствам се добре на позицията си в момента. Основната ми цел винаги е била да върша работата си добре и винаги съм искала работа, която да е устойчива за мен и семейството ми. Намерих точно това работно място, от което имах нужда. Щастлива съм тук“.


Професионалистите споделят

Като компания лидер в сектора на модерната търговия в страната, наша отговорност е залагането на стандарти и въвеждането на успешни международни процеси и практики. В рубриката „Професионалистите споделят“ ще се радваме да споделяме с теб опит и съвети от нашите професионалисти в различните сфери на бизнеса ни.

Професионалистите споделят

Мотивиране в новата реалност с Гергана Тонева

Изображение на Гергана Тонева, старши експерт Мотивиране и задържане в Kaufland България

Гергана Тонева е старши експерт Мотивиране и задържане на персонала. В Kaufland е от почти две години. Ролята й в компанията е свързана с разработване на програми, свързани с повишаване удовлетвореността, признанието и мотивацията на служителите. Тя има повече от 12 години стаж в областта.

Гергана разкрива какво прави служителите в Kaufland България щастливи и удовлетворени от работата им и как въпреки предизвикателната 2020 година, Kaufland успя не само да запази настоящите си политики и практики, но и да добави и развие още нови в подкрепа на служителите.

Предизвикателствата на 2020 година

Началото на 2020 г. ни изправи пред сериозни предизвикателства, които фирмите в световен мащаб не бяха срещали досега. Разпространението на COVID-19 постави света пред редица трудности. Като един от най-големите и отговорни работодатели в страната, за нас здравето на служителите ни винаги е било основен приоритет.

През 2020 г. компанията ни положи редица усилия в посока опазване на физическото и психическо здраве на колегите на първа линия. През последните месеци разгърнахме широк набор от инициативи и активности, които за пореден път доказаха на екипите ни, че те са най-ценният ни ресурс.

И в трите ни основни направления (Централен офис, Централен склад и Филиална мрежа) се стараем да поддържаме духа на хората висок и да създаваме положително настроение, както винаги сме го правили. Осъзнаваме огромната си отговорност като доверен партньор на българското семейство и успяваме, защото си помагаме.

Информационна кампания #АзПомагам

Цялостната информационна кампания за борба с COVID-19 – #АзПомагам, която създадохме през месец март, беше поредното доказателство за нашата ангажираност. Нейната цел е да информира за предприетите от Kaufland мерки срещу разпространението на вируса, да даде насоки на клиентите за отговорно пазаруване и преди всичко да изрази благодарност към всички колеги за упоритата работа и отдадеността.

Към кампанията добавихме и рубрика с полезна информация от експерти в различни области за това как да се справяме в новата реалност. Акцентът беше поставен върху здравето, балансираното хранене, спорта и психичното здраве на служителите. От началото на пандемията сме провели повече от 30 активности и обратната връзка, която получаваме от колегите, е изключително позитивна.

Отбелязахме международната седмица за справяне със стреса чрез серия от активности, статии и участия на професионалисти, които споделиха ценен опит и съвети. Емоционалната интелигентност също беше във фокуса ни, като в продължение на седмица дадохме възможност на колегите да научат повече по темата от специалисти в областта, както и да участват в различни практически тестове и семинари.

В извънредната ситуация продължаваме да обогатяваме пакета от допълнителни придобивки за колегите ни. Те са различни и отговорят на разнообразните потребности на всичките ни 6600 колеги. В края на годината предоставихме също и възможност на целия екип на компанията за поставяне на противогрипна ваксина.

Обратната връзка е от изключително значение

За нас обратната връзка от служителите ни винаги е била важна и за събирането й използваме много и различни канали. При ежегодното ни проучване на ангажираността сред колегите например, набелязахме повече от 100 предложения за подобрение на различни области от работната среда, част от които вече са внедрени. Освен това въведохме и други кратки анкети, които да уловят моментната нагласа на хората, как се чувстват и справят в ситуацията на пандемия.

В структурата на Човешки ресурси има екип от колеги, наречени Доверени лица. Функцията им е да провеждат индивидуални разговори със служителите, за да разберат как се чувстват на работното си място и какво ние като компания можем да подобрим, за да създадем за тях една още по-приятна и удовлетворяваща работна среда. Така всеки един служител има възможността да сподели личен проблем или казус в работата, който го тревожи, или пък идея за подобрение на даден процес. За последната година колегите са разработили и внедрили повече от 24 теми, които подпомагат работата и повишават мотивацията на нашите служители.

Отбелязваме значимите поводи

В грижата за колегите за нас са важни както по-мащабните мерки, така и малките жестове на благодарност, които помагат на хората да се чувстват признати, ценени и неизменна част от нашето голямо Kaufland семейство. През годината успяхме да  поздравим колегите си по случай 1-и и 8-и март. Не пропуснахме и празника на детето, като зарадвахме над 2400 деца на наши служители с цветен подарък. Продължихме позитивните инициативи и през септември, когато отбелязахме Първия учебен ден и подарихме тематична книга на всички деца на наши колеги от първи до 12-ти клас.

Независимо от мащаба на компанията, комуникацията ни винаги е целево ориентирана спрямо различните групи колеги и има задачата да засвидетелства грижа към тях в различните важни моменти от техния личен и професионален живот. Бъдещите родители получават специален подарък- пакет, който е предназначен за  едно от най-важните събития в живота им. Тази година сме раздали над 240 бебе пакета. Изключително ценим и отдадеността на колегите с дългогодишен опит в компанията. Всеки, навършил 10 години стаж,  получава признание под формата на юбилеен подарък за това, че е част от нашето голямо семейство, както и поздравление от ръководството. Всяка година награждаваме близо 350 колеги, което ясно ни показва, че работим успешно в посока мотивиране и задържане на най-ценния ни капитал – хората.

Наближаващите Коледни и новогодишни празници са поредната възможност да зарадваме нашите колеги и да им благодарим за усилията ежедневно да превръщат Kaufland в лидера в сектора за модерна търговия в страната и в един от най-атрактивните работодатели в България. В една от най-мащабните кампании, с която се стремим да зарадваме всичките си служители и техните семейства, ние всяка година се стараем да ги изненадаме с вкусни и разнообразнипразнични подаръци. Тази година фокусът ни е поставен върху новата ни собствена марка български продукти Брей!, която представихме на пазара в средата на годината.

С напредъка на технологиите ръководенето от дистанция ще добива все по-голяма приложимост. Независимо дали в личен контакт, или от дистанция, за да бъде успешен, ръководителят следва да заложи на универсалните потребности на своите служители, а именно принадлежност, открита комуникация, регулярна обратна връзка и признание за постигнатите резултати.


Професионалистите споделят

Управление на виртуални екипи с Милена Милчева

Изображение на Милена Милчева, директор направление Организация Продажби в Kaufland България

Милена Милчева заема позицията прокурист, директор Организация Продажби в Kaufland България. Под нейно ръководство са отделите по системи и управление на персонала, координация продажби и планиране на търговските площи, управление на стоки, планиране и позициониране на стоки и Pool за развитие.

Способността на една компания да постигне успех често пъти зависи от бързината, с която тя съумява да организира екипите си и да реагира на промяната.

Отговарям за звено от над 30 човека, което се грижи за създаването и внедряването на високите стандарти на Kaufland в нашите 63 магазина в страната. Ръководя проекти, свързани с обслужването на клиенти, управлението чрез ключови показатели, позициониране и съхранение на стоката, нейната свежест и хигиена. Извънредната ситуация изиска от мен бърза трансформация в посока управление на виртуален екип.

Подходът ми на действие за успешното справяне с новото предизвикателство беше да наблегна на следните критични фактори:

Пълноценно използване на технологичната инфраструктура

Независимо че в компанията отдавна разполагаме с отлична високотехнологична инфраструктура, едва в една подобна извънредна ситуация започваме да се възползваме от всичките й възможности и функционалности. Разбира се, и това е процес, който изисква определено време за адаптация и свикване, че срещите вече са само в Webex, Cisco Jabber или телефонни конференции.

Моята ключова роля в този процес беше да подсигуря, че екипът ми виртуално успява да работи без проблеми в новосъздалата се ситуация. Така поддържаме комуникацията си, както в екипа и с другите ни колеги в България, така и с международните ни колеги от всичките 7 държави в Kaufland групата.

Ясна визия за поставените цели

Важно е виртуалният екип да знае каква е неговата специфична мисия, но често с работата от дистанция разбирането за тази мисия се губи. За да поддържам ангажираността на моите колеги, задължително комуникирам смисъла на всеки проект и очаквания ефект от него, обвързвам го със стратегията на компанията, описвам ползата от качественото внедряване на проекта – подобрението за крайния клиент или улеснението за колегите в магазините. Колкото по-силна е тази визия,  толкова по-висока е ангажираността на екипа към проекта. А усещането, че работи в полза на клиента или колегите в магазините, е това, което в крайна сметка държи екипа сплотен.

Свързаност и принадлежност

При управление на виртуални екипи ръководителят е лишен от възможността за директен контакт и често с времето усещането за принадлежност намалява, а с него и мотивацията на членовете на екипа. По тази причина се старая да засилвам това усещане за свързаност чрез регулярни срещи и дискусии, но и чрез целенасочено планиране на работата на дадени членове на екипа заедно.

В моята практика често поставям общи задачи, чийто резултат може да бъде постигнат само чрез ползване на експертизата на всички членове на екипа. По този начин включените колеги имат възможност да дадат своята гледна точка и подход към решението.

Проследяване на статуса на всеки проект или дейност

Много стриктно планирам проектите, тъй като от крайния им резултат зависят множество свързани звена. Залагам ясни крайни срокове, но също така и време за междинни проверки, в които аз и моят екип оценяваме резултата до момента и преценяваме, дали и как да продължим нататък. Отчитаме кои служители са разпределени по даден проект, но също така и каква част от тяхното време ще бъде заета с него. Във всеки един момент имаме информация за натовареността на всеки колега от звеното, която обсъждам на ежеседмичните срещи с ръководителите в екипа. Всичко това проследяваме в Dashboard, който дава бърза и надеждна информация, ако определен колега няма ресурс в момента да поеме дадена дейност.

Поддържане на темпото на работа

В нашата работа крайните срокове са спортни поради динамиката на бизнеса. При ръководенето на екип от дистанция често динамиката на изпълнение намалява след време, а с нея и ангажираността – за това регулярната комуникация на ръководителя с неговия екип е от критично значение. За да поддържам динамиката, провеждам регулярни срещи за статуса на проектите с ръководителите. Непосредствено след тях всеки ръководител организира последваща среща със своя екип. Целта ни е информацията да достигне максимално бързо до колегите, изпълняващи отделните задачи.

Отбелязване на успехите

За постигането на високи резултати е нужно да бъде запалено силното желание за успех у служителите и виртуалната среда по никакъв начин не отменя тази необходимост. Дори, работейки дистанционно, след всеки успешно завършен проект отделям време, за да отбележа постижението на екипа, работил по проекта и отново да наблегна на ползите за фирмата.

Затвърждаване на доверието

Практиката ми показва, че изграждането на доверие в един екип е ключово за успешното му функциониране и резултатите, които ще успее да постигне. Затова и се гордея, че в последните над 10 години в компанията съм успяла да създам такава среда на доверие в екипа ми. Новата ни виртуална действителност обаче изисква допълнителни усилия за поддържането му, а именно още по-честа и изчерпателна обратна връзка и честна и открита комуникация.

С напредъка на технологиите ръководенето от дистанция ще добива все по-голяма приложимост. Независимо дали в личен контакт, или от дистанция, за да бъде успешен, ръководителят следва да заложи на универсалните потребности на своите служители, а именно принадлежност, открита комуникация, регулярна обратна връзка и признание за постигнатите резултати.


Професионалистите споделят

Развитие на екипи с Цветелина Георгиева – как да използваме кризата успешно

Изображение на Цветелина Георгиева, старши мениджър Обучение и развитие в Kaufland

Цветелина Георгиева е старши мениджър Обучение и развитие в Kaufland България. Заема тази позиция в компанията от 2 години, а опитът ѝ в сферата на развитие на екипи стартира през 2009 година.

Цветелина и нейният екип управляват дейностите в Kaufland, свързани с онлайн и присъствени обучения, коучинг, центрове за оценка и развитие, различни обучителни програми по целеви групи, занимават се и с реализацията на нови проекти за развитие на таланти.

Цветелина споделя своя професионален опит – как се справя с неочакваните промени и предизвикателствата и кои са ключовите фактори за успех в нейната работа.

Отдели време за подготовка на нова стратегия

Новата ситуация налага да преосмислим изцяло стратегията си за развитието на екипите и уменията, които ще са необходими за постигане на бизнес целите. Преразгледах обученията през призмата на най-актуалните компетенции и намерих необходимост да дадем акцент на нови качества като например гъвкавост, резистентност на стрес, управление на екипи по време на промени.

В момента разширяваме дейността на Обучение и развитие, като се подготвяме усилено за стартирането на вътрешни soft skills (личностни умения) обучения, насочени към нови умения. Успоредно с това разработваме обучителни програми и центрове за развитие за ръководните нива в компанията. Имаме и лидерска програма за колеги, които отскоро са на ръководни позиции – освен че я адаптирахме с възможност за онлайн провеждане, въвеждаме и допълнителни модули, които ще подготвят новите ръководители с умения за справяне в подобни кризисни ситуации.

Не на последно място стартирахме разширяването на портфолиото ни с възможности за онлайн обучения. Голяма част от колегите ни от Обслужващ офис останаха в home office режим по време на извънредната ситуация. Това ни ентусиазира да стартираме кампанията „Фитнес за ума – тренирай вкъщи“ с над 50 онлайн обучителни теми, предоставени от наши партньори. Инициативата представлява разнообразие от уебинари и виртуални работилници и обучения за личностно и професионално развитие. Някои от темите като лидерство, бизнес стратегии и справяне със стреса по време на криза са насочени към ръководните позиции в компанията. Този проект от своя страна доведе до нови идеи за бъдещи онлайн обучения, които също възнамеряваме да реализираме.

Препланирай, за да си актуален към ситуацията

В динамиката на нашия бизнес планирането в най-малък детайл винаги е ключов фактор за успеха на всеки един проект, по който работим в екипа.
Извънредната ситуация неочаквано ни постави в други рамки. При вече дефинирани проекти с ясни срокове до края на годината се наложи изцяло да преосмислим дейността си и да препланираме. Често използвам т.нар. Mind mapping, или мисловните карти, тъй като ми помагат да визуализирам проектите и да видя цялата картина както по-общо, така и в детайл. Подходът, който приложих и този път, беше да си направя mind map с всички проекти, които се налице и да набележа няколко ключови елементи:

  • Максимално прецизно планиране на нови срокове.
  • Как промяната би се отразила на цялостната организация, работа на екипа, качеството на изпълнение и крайната цел на проектите.
  • За кои проекти е необходимо да се застъпят, за да бъдат приключени в рамките на годината, но с по-малко време за подготовка и реализация.

Тези и много други детайли наложиха цялостно преосмисляне на проектите и дори планиране в още по-голяма перспектива. Така например изместихме процеса по оценяване на годишното представяне, за да го проведем при необходимост изцяло онлайн. В по-голямата си част процесът е дигитализиран, но ситуацията наложи да имаме готовност за различни опции. Подготвяме видеозаписи с онлайн обучения за процеса на оценяване и даване на двустранна обратна връзка. Имаме и готов вариант за провеждане на индивидуалните разговори с преките ръководители в онлайн формат.

Редефинирай начина на работа и продължавай да развиваш екипа

Както всяка една кризисна ситуация, така и тази изисква нов подход на работа, който да ни доведе до очакваните резултати със същото или дори по-добро качество. Една от първите ми задачи беше да редефинирам начина на работа на екипа, като успоредно с това продължим личностното и индивидуално развитие на всеки. Продължавам да развивам и колегата, който е мой официален заместник.

Винаги съм подкрепяла твърдението, че най-добрите лидери са тези, които развиват други лидери. Дори и в момент на социална изолация двамата провеждаме ежеседмично виртуално менторство с цел развитие. Заедно успешно интегрирахме и напълно нов за екипа и компанията колега с конкретен план за въвеждане и работни дейности.

Накратко за новия подход на работа, който приложих: моят заместник напълно пое управлението на оперативните проекти и процеси с подкрепа и насоки от моя страна.  Аз, от своя страна, се ангажирах със стратегическото разработване на нови концепции и проекти, както и с отговорността за въвеждането и развитието на нови колеги в екипа ни. Вярвам, че този подход разпредели по-балансирано и структурирано начина на работа и очаквам да надгради ръководните умения на моя заместник.

Поддържай екипния дух

Човек прекарва една голяма част от живота си в работа. Затова обичам да „одушевявам“ работата, създавайки екипен дух, освен всичко останало. С проекти, организация, процеси и срокове човек може да се занимава на много места, но това, което прави един екип наистина успешен и го сплотява, са именно хората и поддържането на екипния дух, дори и в период на извънредни ситуации. Вярвам, че това е един от елементите, които различават екипа от работната група. Стремя се и смятам, че съм го постигнала в значителна степен. Работя с изключително позитивен и задружен екип, който умее да изпълнява задачите качествено и в срок.

Заедно сме, макар и работейки дистанционно. Освен екипните срещи на работни теми, организираме и неформални виртуални събирания, за да поддържаме позитивния дух на екипа. Предстоят ни нови подобни срещи, както и онлайн тийм билдинг.

За да бъдем все по-успешни, е необходимо да извличаме ползите от всяка ситуация, дори тя да е негативна. А един от уроците, които си взимам, е, че и най-доброто планиране може да претърпи драстични промени и да породи нужда от реорганизация, но екипната работа ще ни доведе до очакваните резултати.


Професионалистите споделят

Доверие по време на криза и не само

Изображение на доверените лица

Представяме ти две дами, които са дългогодишни наши служители, заемали различни роли в компанията. От 2 години, Мариана Карталска и Галя Иванова, са част от проекта „Доверени лица“ и имат възможността в лична среща или по телефон и имейл, да съветват и подкрепят всеки служител на Kaufland.

Повече от две години всеки служител на Kaufland има възможност да се обърне към своето Доверено лице:

  • с въпрос, свързан с трудовото му правоотношение,
  • за проекти, касаещи човешките ресурси,
  • за повече информация за фирмените социални придобивки или
  • добри практики за здравословен начин на живот.

Началото бе трудно

Проектът беше нещо ново, непознато и почти екзотично, когато бе въведен през пролетта на 2018, но днес, дори и във времена на криза, несигурност и безпокойство, служителите не се страхуват да се обърнат към своето Доверено лице.

 

Кои са нашите доверени лица?

Те са служители от нашите редици с дългогодишен опит в компанията. Тяхната задача е като безпристрастен доверен партньор да бъдат ежедневно на разположение на служителите, да съдействат лично или да ги насочват към отговорните компетентни служители и ръководители, като същевременно Доверените лица гарантират за абсолютната конфиденциалност за всяка споделена с тях информация. Но, ако се касае за злоупотреби и служителят даде съгласието си информацията може да послужи за предприемане на ревизионни действия.

Как да се довериш свободно, да попиташ или изкажеш мнение без да се притесняваш за работното си място?

Как? Не и без помощта на вътрешните клиенти. Рамо до рамо казусите се решават съвместно с представители на вътрешния клиент. Довереното лице е партньор и на двете страни в комуникационния процес – и на служителите и на мениджмънта, който регулярно получава актуална информация за работната среда.

HR на четири колела

60 филиала и два Логистични центъра на Kaufland в 35 населени места, нашият така наречен HR на четири колела проведе през 2019 г. на място или по телефон над 600 разговора месечно и над 7200 годишно, на които служителите задаваха въпроси, споделяха своите казуси или лични проблеми, свързани с работния процес.

Във всеки филиал и Логистичните центрове бяха проведени презентации на тема Kaufland -Топ работодател 2019.

Освен това служителите бяха допълнително информирани и подпомагани в проекти в сферата на Човешките ресурси с глобална цел по- добра мотивация и ангажираност.

При най-новите и най-опитните

Друга основна задача на Доверените лица е да се срещнат с новите служители като им помогнат за по-бързото навлизане в работните процеси и успешното приобщаване към екипите.

Доверените лица имат и изключително приятната задача да поздравяват лично служители, празнуващи вече 10-годишен юбилей в Kaufland. Към момента в Kaufland служителите със стаж над 10 години са почти над 1000.

Щастливи, че сме до вас

И през 2020 г. доверените лица са на разположение на служителите, във време на пандемия най-вече по телефон и имейл.

Уповавайки се на нашите фирмени ценности: Резултати, Динамика и Коректност, основната цел на Кауфланд и Доверените лица е запазване и повишаване на удовлетвореността, мотивацията и обвързаността на служителите с компанията.

Защото доверието и хармонията между обещаното и направеното са в основата на всяко успешно взаимоотношение.


Твоят старт при нас

Към отворени позиции

Искаш да станеш част от екипа ни? Тук те чакат разнообразни кариерни възможности.

Към портал за кандидатстване

Регистрирай се сега, за да може винаги да следиш статуса на кандидатурата ти.

Към формуляр за контакт

Имаш още въпроси? Нашият екип по Подбор с удоволствие ще ти помогне.